lördag 27 mars 2010

Meny-tavla


Jag blev inspirerad när jag surfade runt inne på Quickutz amerikanska sida, hittade en liknande tavla där som jag liftade. Ramen köpte jag på Tiger, jag tog ur glasskivan, målade en kartongbit med svart tavel-färg som jag till min lycka hittade i en låda här hemma.
Sen limmade jag fast den på ramens baksida och klädde den med de andra färgerna. På orginalet har dom använt en bård med veckans dagar men jag använde istället mitt Qk-alfabet "Blossom". Jag har även använt Qk-bestik/tallrik och alfabetet "Reuse". Jag har skrivit måltiderna med en vit griffelpenna som jag köpt på Granit. En kul och enkel tavla att göra, bra att ha när jag ska planera veckans måltider :o)

6 kommentarer:

  1. Men gud sååå läcker! Stor liftvarning!!:)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Roligt att du lämnade ett avtryck i min blogg...och tack för komplimangen! =) Så jättehärlig tavla!! Och så fiffigt!!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Vad läckert! :D

    SvaraRadera
  4. Så snyggt!!/AS1

    SvaraRadera
  5. Fantastisk tavla, håller helt och hållet med övriga inlägg! Liftvarning är utlyst!
    kram
    ScrAnna

    SvaraRadera
  6. Men viken bra idé! Jag håller med de övriga; Liftvarning :)

    SvaraRadera