måndag 21 juni 2010

"Lådan"

Jag var på kurs i torsdags på Scraproom och under ledning av überduktiga Helena fick vi lära oss hur man viker den här "lådan" samt hur man inkar tags. Det var en mycket trevlig kväll och det gav helt klart mersmak. Nedanstående "låda" är den jag gjorde sen på scrapträffen i fredags. Den första är inte riktigt klar, kommer snart ;o)


Tar man av locket så faller den ut och innanför så finns det små fack för tags, små kort och lite större kort.

Jag valde att stämpla upp en fin text och fäste på insidan för det såg så himla tomt ut. Även om less is more...

Här är tagsen jag gjorde på kursen. Som sagt - det var himla roligt och det var en teknik som jag länge velat lära mig. Vill du veta hur man gör? Kika in på JP Hobbys blogg där jag idag beskriver, så gott jag kan, hur man gör och vad man behöver.

Några av de små korten, 8x8 cm.

Dessa korten är något större, 10x15 och jag har använt mig av spillbitarna som har blev över efter att lådan blivit klädd.

Tjingeling!

7 kommentarer:

  1. Wow vad mycket du hann i fredags! Du har ju riktigt fått in snitsen nu! :-) Well done!

    SvaraRadera
  2. Kul att du gillade mitt kort. :-D

    Den här lådan var riktigt läcker. Finns det chans på en beskrivning någonstans? ;-D

    SvaraRadera
  3. Så fin den blev :)
    /AS1

    SvaraRadera
  4. Helt fantastisk låda. Så himla fin och alla korten Och tagsen. Måste genast in och kolla på bloggen.
    Ha det bra i värmen.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Helt underbart läcker låda. Vilket du jobb du lagt ner!! Vad det inte svårt?
    Visst är det kul att göra tags. Dina är superfina.

    Ha en fin dag.
    Kram//Gunilla

    SvaraRadera
  6. Underbar, jag ville men ibland räcker ju inte tiden till... Får kolla in beskrivningarna från bloggarna istället. En dag när det regnar...

    Ha det gott i solen.

    SvaraRadera
  7. Under bar men hittade inte beskrivningen va finns den?

    SvaraRadera