måndag 20 maj 2013

Mazel tov!

Max kompis bjöd honom på sin Bar Mitzvah och jag fick äran att följa med. Så i lördags var det dags. Det var en annorlunda  och spännande upplevelse. Båda att få besöka Malmös synagoga, men också att få se hur en judendomens stora högtider firas.


Jag letade länge efter en stämpel som skulle passa, men hittade ingen som jag tyckte om. Letade istället hemma bland mina vanliga stämplar och så kom jag på att jag hade denna. Perfekt! Så det jag gjorde var att jag ritade dit en liten kippa på Edwins huvud och faktum är att det blev superbra. Nåt som däremot inte blev så bra är "kostymen" - jäklar vad svårt det är att få grå/svart snyggt. Och så ser det lite bart ut utan blommor, men så får det vara. Tror inte en 13årig kille tycker det är så hippt med blommor...

Däremot så har jag hittat min klockdies som jag varit av med hur länge som helst. Den hade irrat sig in bland fotona och jag hittade den häromdagen när jag letade efter något helt annat.

En liten närbild på kippan



och en liten närbild på texten som jag har stämplat med små bokstäver från Granit


Mazel tov betyder Lycka eller Lycka till på hebreiska. Perfekt för tillfället!

Ett roligt och annorlunda kort!

With this card I´m entering in
Simply Magnolia Challenge Blog - "Edwin only"

7 kommentarer:

  1. Korten är helt perfekt! Grymt bra jobbat av dej att rita dit själv med...talangfulla människa :) ♥

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Vad är det för klockdies du använt? Supersnygg!

    SvaraRadera
  3. Oh this is a lovely Edwin and i love the grey.
    Thanks for joing us at Simply Magnolia.

    Hugs Anja

    SvaraRadera
  4. Wow it's beautiful! The colors are so pretty!

    Thank you so much for joining us at Simply Magnolia!

    SvaraRadera
  5. Beautiful card in great colors.
    Simply stunning!
    Thank you for joining us at the Simply Magnolia challenge. Hope to see you again soon!
    Hugs,
    Tamara

    SvaraRadera
  6. I just love this Edwin card!! Perfect layout and very simple but elegant! Hugs!

    SvaraRadera