torsdag 5 december 2013

Hey May!

Det är torsdag idag och det betyder att jag bloggar för Scrapfabriken! Jag har tagit en paus i julkortsverkstan och bloggar istället ett födelsedagskort med en stämpel från Some Odd Girl - Hey May. Ett ganska skönt brejk faktiskt. Kan bli lite för mycket julkort hela tiden :-)

Jag har valt att göra ett CAS-kort, ett Clean and Simple-kort. Likaväl som jag gärna går igång med dekorationer o sånt, så älskar jag att göra dessa korten. Jag följer en kortmakare på Instagram, MrsBoots kallar hon sig och hon är sååå duktig på CAS-kort. 




Jag gjorde kortet i fredags på vår scrapträff och jag hade en klar bild i skallen - hon skulle vara rosa! Men nä, där satt jag o snackade och så blev hon blå istället. Vad gör man när allt då när man färglagt hår o hud redan? Improviserar :-). Men jag blev nöjd, snygga färger och så grävde jag lite i spillbitarna o hittade det röda pappret som var perfekt till!

Det var superkul att stämpla o färglägga en Odd girl igen och det kommer nog bli lite fler kort med SOG framöver, varvat med lite julkort!

Ha de!



4 kommentarer:

  1. Såååå snyggt i all sin enkelhet!!

    Älskar den stämpeln, måste nog bli ett inköp tror jag!

    SvaraRadera
  2. Hej , underbara kort du gjort ......
    måste fråga vad använder du på föregående inlägg för att få till snön ????????

    Pysselkramar
    //anneli

    SvaraRadera