torsdag 23 januari 2014

Music Mae

Idag bloggar jag för Scrapfabriken och gör det med ett kort med en stämpel från Some Odd Girl - Music Mae. De här stämplarna är verkligen mysiga att jobba med eftersom de är hyfsat stora, mycket att färglägga och det gillar vi ju =)

Grunden till korten har jag snott rakt av Åsa, mest för att det passade så bra, men sen har jag gjort lite efter mitt eget huvud =)


Det blev riktigt pastelligt denna gången, härliga vårfärger. Säker det gråa och trista som inspirerar att färglägga med rosa o blått. För att puffa upp motivet lite så har jag duttat lite confetti-prickar runt om.

Färger jag använt
Hud E11-21-00-000-R20
Hår E50-51-53-23
Byxor/skor B04-02-01-00
Tröja RV02-00-000



Sen vill jag passa på att visa ett kort jag bloggade igår på Scrapfabriken. De här fjärdrarna är jag mycket förtjust i och jag har sett en del snygga fjärderkort på Pinterest. Jag har stansat ut dem i vit cardstock och sen har jag distressat dem med Tumbled Glass. Tanken var att slå ett svart snöre om dem, men mitt svarta band har fått fötter. Jag har bigat en ram runt på bakgrunden med min scorebord, det blir en snygg effekt och ramar in det lite grann. Texten är från Gummiapan!

4 kommentarer:

  1. I love it all!!
    So beautiful card!
    Hugs, Cristina.

    SvaraRadera
  2. Åh, så fint!! Underbart.

    Ha en fin dag! =)

    SvaraRadera
  3. Woww these are stunning Christina!!
    Love it!
    Hugs Kristel

    SvaraRadera
  4. Underbart kort!!! Härlig färgläggning och så snyggt dekorerat.
    Kramis

    SvaraRadera