söndag 16 mars 2014

Lite Gummiapan!

Fick det ärofyllda uppdraget att fixa några kort som ska följa med Gummiapan på några mässor nu under våren. Först ut var denna helgen i Stockholm.
 
Jeanette ville gärna att visa hur man kan använda Bikaka-stämpeln. Alltså - den här har jag haft ett tag men inte fattat hur jag skulle använda den. Tills nu. Så himla rolig att stämpla. Den går att mönsterpassa så att man kan göra sin egen bakgrund och det blir jämt o snyggt! Hur kul som helst! O så klart om man ska stämpla bikaka så måste man ju passa ihop den med det här gulliga biet.
 
 
Texten - den hittar ni inte någonstans! Den är min egen. Som jag funderade på vad man kunde hitta på för kul och som passade ihop med ett bi. Nu håller jag tummarna för att den faktiskt dyker upp hos Gummiapan framöver!
 
Nästa kort blev det här med raketen. Ingen stämpel jag själv skulle valt men nu när jag färglagt den och gjort ett kort måste jag säga att jag blev mycket förtjust i den. Jag visste inte riktigt hur jag skulle göra med den, men så tog jag mig en tupplur i söndags och vaknade med ett ryck! Helt plötsligt visste jag! Skyndade till mitt bord och krafsade rätt på just de spillbitar som jag tänkt mig. Perfekt! =)

 
 
Och så gjorde jag något ovanligt för att vara mig - jag gjorde en insida till Raket-kortet!

 
Texten "Sikta mot stjärnorna" har jag själv skrivit ut så den hittar ni inte heller hos Gummiapan. Inte än det vill säga! Jag tyckte att det passade så himla bra med en insida här, speciellt med texten.
 
Ha en fortsatt härlig söndag!


7 kommentarer:

  1. Du är helt makalöst grymt jäkla duktig....punkt!!!!

    SvaraRadera
  2. Självklart vill hon ha med dina kort, de är ju bäst!
    Älskar Gummiapan!

    SvaraRadera
  3. Älskar dina bi-kort. De är så söta! :)

    SvaraRadera
  4. Så fina kort, sikta mot stjärnorna är så rätt i dessa tider ;)

    SvaraRadera
  5. Så fina kort, sikta mot stjärnorna är så rätt i dessa tider ;)

    SvaraRadera
  6. Så snygga kort och texten på första kortet är så häftigt.De andra korten är helt underbara. Kramar från Titti

    SvaraRadera
  7. Jättefina kort. Stilrena och fina.
    Du är superduktig!!
    Kram

    SvaraRadera