onsdag 4 juni 2014

Student-Fredrik

Näst-sista av mina beställningskort!! Som jag sagt tidigare - många studentkort blev det!
 
 
Har än en gång använt Gummiapans papper. Jeanette o jag är inte riktigt överens med det ljusblåa pappret. Hon säger ljusblå (o hon borde så klart veta) och jag säger ljuslila. Mina ögon lurar mig nog =)
 
Än en gång så klantade jag till det precis när kortet var klart och låg på tork. Jag tyckte det hade legat på tork länge, pearlmakern skulle torka, när jag tog kortet och började skugga motivet. Det var en armbåge o en finger genom alla pearlmaker-duttarna. Så jag fick improvisera och stämplade dit lite stänk där det blev kladdigt. Inte helt nöjd men vad ska man göra? Jo skugga innan man monterar motivet... =)
 
Hud E11-21-00-000
Hår E23
Grått W5-4-3-2-1
Blått B24-23-21
Skor T4-3-2
Skugga B63-61-C1
 
Lite ovanliga färger för mig att skugga runt motivet med men det passade så bra tillsammans med det ljuslilablåa pappret =)
 
Ha en fortsatt bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar