torsdag 10 december 2015

Att färglägga på Kraft

Då var det dags för mig att blogga för Scrapfabriken idag. Så klart blir det ett julkort. Flitens lampa lyser i julkortsverkstan.
Att färglägga på Kraft är nånting som jag velat göra väldigt länge men inte riktigt vågat. Dels för att färgen ska sticka iväg och dels för att hitta rätt bland färgerna för att de ska framträda. Sen har det ju varit lite trixigt om man ska färglägga vita områden. Men det har jag löst med en vit blyertspenna =)
 
Än en gång så har jag använt mig av en av tomtarna från MFT Stamps - Jingle all the way.
 
 
Jag har använt samma pennor som jag brukar göra när jag färglägger rött. Först bara "hjääälp" för färgerna blev väldigt mörka men sen torkade det och det blev ganska bra.
 

 
Jag har i vanlig ordning embossat med Chunky White på kortet, alltid lika snygg effekt. Texten är från Scrapfabriken och pappret med stjärnorna från Papir Desing, chipboardstjärnan är från Gummiapan.
 
Jag har använt följande pennor

Hud E04-11-02-YR00
Rött T5-E19-08-R27
Svart T5

1 kommentar: