söndag 28 februari 2010

Istället för en blomma....

...då funkar ju ett kort bra! Jag har knopat ihop några enkla kort som kan vara bra att ha.

Fjärilsborden är från Martha Stewart och du hittar den hos JP hobby!

Detta sista kortet har jag liftat från Pia - det var bara såå häftigt! Jag har inte gjort helt och hållet som Pia men som "nybörjarkort" blev det rätt bra. Först så stansade jag ut ett stort QK-hjärta som jag fäste scotch-tejp på baksidan (removable) och "tejpade" fast på kortbasen, sen stämplade jag alla möjliga stämplar ovanpå, efter det så la jag den biten som blev kvar när jag stansade ut hjärtat (negativet) ovanpå så jag kunde färglägga själva hjärtat. Jag har "duttat" dit chalk "Pressiuan blue" och sen stansat ut "kram" i foam, alfabet Reuse. Jag har även dragit en linje med guldpenna runt hjärtat. Himla kul teknik som jag kommer att testa fler gånger.

1 kommentar:

  1. Så fint det blev med de olika stämplarna. Me like:)
    Kram Petra

    SvaraRadera