onsdag 31 mars 2010

Påskkort och påskägg!

Kolla tjejer - jag har gjort ett påskkort! (Obs - internt skämt...)

Härliga påskkort i härliga vårfärger.

Provade på att köra ett svart/vitt kort. Passade bra till Hönan/ägget - vem kom först? Stämplarna är från Reprint och jag har köpt dom på JP Hobby.



Jag köpte ett vanligt påskägg i affären, slipade av det översta för att rugga upp det lite och för att limmet skulle fästa lite bättre. Sen drog jag remsor av två olika Magnolia-papper och limmade fast. Lite pilligt var det. Limmade sen fast spets runt om så den där vita kanten försvann. Sen dekorerade jag som bara den. Tårtpapper, blommor, nål, pearlfloss, pearlmaker och band. Och så här blev resultatet.
Nu ska jag bara fundera ut vem som ska få påskägget och vad jag ska lägga i.

5 kommentarer:

  1. Haha du och dina påskkort! :D
    Riktigt snygga och ett imponerande ägg. Till mig? ;) Haha men seriöst, sådana fina ägg vill man ju inte ge till barnen hehe.

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt - igen!
    /AS1

    SvaraRadera
  3. Visst är de här påskstämplarna från Reprint inspirerande!!! Jag håller också på att dekorera ett ägg...får se vad det blir för resultat!

    SvaraRadera
  4. WOW! Vad mycket fint du gjort den senaste tiden :) Älskar alla korten och påskägget är helt underbart :D Kram!

    SvaraRadera