torsdag 29 maj 2014

Per Sempre

Idag är det dags att blogga för Scrapfabriken igen och lagom till en av vårens stora helger bjuder jag på ytterligare ett bröllopskort.
Antingen visar jag bröllopskort eller studentkort, inte mycket variation för tillfället =)
 

 
En av mina arbetskamrater beställde tidigt i år ett bröllopskort. Kortet ska resa hela vägen till Italien i sommar. Ganska ärofyllt! Jag ville gärna stämpla en text i kortet på italienska, men mina italienska stämplar är väldigt få =). Så jag googlade runt på italienska kärleks-fraser och hittade Per Sempre som betyder För evigt. Det passar ju perfekt i ett bröllopskort.

Beställaren ville gärna ha namnen med och då kom jag på den (för mig) briljanta idén att dekorera insidorna med. Jag brukar sällan, om inte aldrig, göra det, men det blir ju väldigt fint. 

Så insidan ser ut så här när kortet är uppslaget



Närbild på vänstersidan...



..och på högersidan

 
De här ljuvligt gröna papperna från Pion Design är bara så fina och väldigt passade till bröllopskort! Beställaren blev nöjd och jag måste säga, att det är jag med.
 
Här är färgerna jag har använt
 
 
 
Lite långledigt väntar nu, 4 dagar. Sååå skönt!
 
Ciao!!


2 kommentarer:

  1. Meeeen guuuuu så himla snyggt. ....och insidan lika så. Dina kort tröttnar jag aldrig på..per sempre!!!! ;)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Superfint, Christina!! Romantiskt och vackert!

    SvaraRadera