onsdag 23 maj 2012

Altrad toa-rulle

Idag bloggar jag på Scrapfabriken. Jag fick tag i en engelsk scraptidning för ett tag sedan och såg en artikel eller rättare sagt en tutorial om hur man gör den sån här. Vet inte riktigt vad jag ska kalla den. Trådrulle? Fotohållare? I alla fall är det en toarulle som jag har altrat.


Jag har kortat toarullen något för att få den lite mer kompakt och sen har jag skurit ut cirklar i kartong, klätt dom och limmat fast uppe och nere.


När bild på blommorna, fästa med limpistol. Runt om halva rullen har jag klätt med en rätt tjock ruffig tråd som jag hade och som aldrig blev använd. Sen på själva rosett-bandet har jag stämplat med en textstämpel.

Den springande punkten till den här projektet var den lilla nålen, PM-stift, som jag satt fotot i. Fick med ett par sådana i mitt senaste DT-paket och det är ju perfekt att använda till såna här projekt!!


Allra överst har jag limmat dit lite olika knappar med limpistolen!

Det här var superkul att göra och mycket enkel faktiskt! Ha en fortsatt fin onsdag!

3 kommentarer:

  1. Vilken fiffig sak! Fint blev det som vanligt när du är inblandad!
    Ses på fredag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Helt underbar , gillade detta med knapparna mycket .....

    Kramar

    //anneli

    SvaraRadera
  3. Meeeen åhhh så himla fiffigt och galet fint!!! =)
    Duktiga du!

    ..p.s,jag är helt värdelös på Instagram än så du vet...;)

    Kramis

    SvaraRadera